Drogowa współpraca z powiatem i województwem

Powiększ
Drogowa współpraca z powiatem i województwem
Poniżej przedstawiamy bilans prac drogowych wykonanych we współpracy z jednostkami samorządu powiatowego i regionalnego w latach 2015 – 18 na terenie gminy Radomyśl Wielki.

 

Władze radomyskiej gminy w każdej kadencji przykładają ogromną uwagę do polepszania infrastruktury drogowej. Nie inaczej było w kończącej się kadencji.

- Mocno zabiegaliśmy o remont dróg powiatowych i wojewódzkiej. W przypadku drogi z Mielca do Tarnowa mamy tę satysfakcję, że w końcu w tym roku na terenie naszej gminy doczekaliśmy się dobrego jej standardu na całej długości. Zabiegamy także o budowę chodników przy drogach powiatowych i wojewódzkiej, i w połowie współfinansujemy ich powstanie - mówi burmistrz Rybiński.

Dofinansowanie do dróg powiatowych

Gmina Radomyśl Wielki również w bieżącej kadencji partycypowała finansowo w modernizacji dróg powiatowych położonych na terenie naszej gminy. Kwota dofinansowania do dróg i chodników powiatowych wyniosła ponad 2,2 mln zł, choć gmina była przygotowana na jeszcze większe wsparcie, a co za tym idzie większą liczbę inwestycji dotyczących modernizacji drogowych.

W sumie w ostatnich czterech latach powstało ponad 5,5 km chodników w miejscowościach: Dąbie, Dąbrówka Wisłocka, Dulcza Mała, Dulcza Wielka, Radomyśl Wielki, Ruda i Żarówka. Z kolei w latach 2016-18 udało się odnowić blisko 3,4 km dróg powiatowych. Prace prowadzone były w Dąbiu, Dulczy Małej i Wielkiej, Podborzu, Radomyślu Wielkim i Rudzie.

Prace przy drodze wojewódzkiej

Od lat Józef Rybiński, burmistrz Radomyśla Wielkiego, zabiegał mocno o modernizację drogi wojewódzkiej nr 984 Lisia Góra – Mielec na odcinku położonym na terenie gminie. Efektem tych starań w latach 2016 – 18 było odnowienie nawierzchni tej drogi w Janowcu o długości 1,1 km i od Zdziarca do Żarówki o długości 4,2 km. Gmina dołożyła do tej inwestycji swoją finansową „cegiełkę”.

Niemniej istotnym zadaniem jest budowa chodnika przy drodze wojewódzkiej. W ostatnich dwóch latach powstało ok. 630 m nowego chodnika w Partyni oraz został wyremontowany ponad 300 metrowy odcinek w Radomyślu Wielkim. Gmina współfinansowała te zadania w wysokości blisko 280 tys. zł.

Obwodnica

26 lipca 2017 r. w Radomyślu Wielkim została podpisana umowa na budowę obwodnicy miasta. Obecnie przez miasteczko drogą wojewódzką Lisia Góra-Mielec średnio w ciągu dnia przejeżdża około 9400 samochodów. Obwodnica pozwoli na ich wyprowadzenie z centrum miasta. To przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa i komfortu życia mieszkańców, a dodatkowo umożliwi tworzenie nowych terenów inwestycyjnych. - Czyniliśmy starania o obwodnicę przez ponad 20 lat. Cieszę, że po tylu latach wchodzi ona w etap realizacji. Dla nas jest to bardzo ważne przedsięwzięcie, bo rozwiązuje problem wielu osób, które mieszkają przy ulicach Firleja, Rynek i Piłsudskiego. Zawsze powtarzam, że każda droga jest impulsem do rozwoju. Jestem przekonany, że będzie tak również w przypadku Radomyśla – mówił burmistrz Józef Rybiński.

Inwestycja jest prowadzona w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Obwodnica będzie mieć siedmiometrową jezdnię, a w rejonie skrzyżowań – dodatkowe pasy ruchu dla skręcających w lewo i prawo oraz obustronne pobocza o szerokości 1,25 m. Nowy odcinek drogi będzie miał długość ok. 3,1 km. Koszt przedsięwzięcia to 10,33 mln zł i oprócz środków województwa będzie współfinansowane z funduszy unijnych w ramach RPO.

4 października 2018