Poniedziałek | 8.00 – 16.00 |
Wtorek | 7.30 – 15.30 |
Środa | 7.30 – 15.30 |
Czwartek | 7.30 – 15.30 |
Piątek | 7.30 – 15.30 |
Burmistrz
Radomyśla Wielkiego
przyjmuje interesantów
w poniedziałki
od 800 do 1600
Przejdź do strony głównej
oficjalny portal internetowy
Punkt Potwierdzający Profil Zaufany
Ochrona danych osobowych - RODO
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminny Portal Mapowy
Gminny kalendarz imprez
Poniedziałek | 8.00 – 16.00 |
Wtorek | 7.30 – 15.30 |
Środa | 7.30 – 15.30 |
Czwartek | 7.30 – 15.30 |
Piątek | 7.30 – 15.30 |
Burmistrz
Radomyśla Wielkiego
przyjmuje interesantów
w poniedziałki
od 800 do 1600
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, czyli w skrócie ePUAP to system informatyczny, dzięki któremu możemy załatwić sprawy urzędowe za pośrednictwem Internetu. - Niezbędny jest nam do tego tzw. profil zaufany ePUAP, czyli zestaw informacji identyfikujących i opisujących osobę będącą użytkownikiem konta na ePUAP, który został w wiarygodny sposób potwierdzony przez organ administracji publicznej pełniący funkcję „punktu potwierdzającego” – mówi Dariusz Roczniak, informatyk z Urzędu Miejskiego w Radomyślu Wielkim.
Posiadacz profilu zaufanego ePUAP uzyskuje dostęp do podpisu elektronicznego umożliwiającego uwierzytelnienie dokumentów elektronicznych wnoszonych do organów administracji publicznej oraz potwierdzenie faktu otrzymania dokumentów elektronicznych doręczanych przez te organy, a także do elektronicznej identyfikacji własnej osoby w systemach teleinformatycznych.
Droga do profilu zaufanego
W celu uzyskania profilu zaufanego ePUAP należy:
- założyć konto na ePUAP,
- zalogować się na posiadane konto na ePUAP, a następnie korzystając z udostępnionej na ePUAP usługi elektronicznej wypełnić oraz wysłać „wniosek o potwierdzenie profilu zaufanego ePUAP”,
- udać się, z ważnym dowodem osobistym albo paszportem, do wybranego przez siebie „punktu potwierdzającego” celem potwierdzenia swojej tożsamości. Profil Zaufany trzeba przedłużyć raz na 3 lata. - Jeśli ktoś już posiada podpis elektroniczny (certyfikat kwalifikowany) może potwierdzić swój profil zaufany samodzielnie bez wychodzenia z domu – informuje Dariusz Roczniak.
Punkt potwierdzający w urzędzie
Funkcję „punktu potwierdzającego” pełni: konsul, naczelnik urzędu skarbowego, wojewoda, oraz Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Potwierdzanie profili zaufanych ePUAP, po uprzednim uzyskaniu zgody Ministra Administracji i Cyfryzacji na pełnienie funkcji „punktu potwierdzającego”, może być realizowane także przez inne podmioty publiczne, banki krajowe, operatorów pocztowych lub oddziały instytucji kredytowych. Pełna lista „punktów potwierdzających” udostępniona jest na stronie: strona główna ePUAP » POTWIERDŹ PROFIL ZAUFANY » Znajdź punkt potwierdzający.
Od 16 stycznia profil zaufany można już potwierdzać także w Urzędzie Miejskim w Radomyślu Wielkim – (parter, pok. nr 5, Urząd Stanu Cywilnego) w godzinach pracy urzędu.
Co załatwimy mając profil zaufany?
Jakie sprawy można załatwić za pomocą profilu zaufanego? - Pełen katalog e-usług znajduje się na stronie platformy ePUAP – epuap.gov.pl. W urzędzie miasta lub gminy możemy m.in. złożyć wniosek o wydanie dowodu osobistego, zawiadomienie o utracie bądź uszkodzeniu dowodu osobistego, samodzielnie zarejestrować działalność gospodarczą (a później samodzielnie dokonywać zmian we wpisie), zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego, zgłoszenie wymeldowania z pobytu stałego, wniosek o ustalenie numeru porządkowego budynku, wniosek o dopisanie do spisu wyborców w wybranym przez siebie obwodzie głosowania na obszarze gminy miejsca pobytu stałego lub czasowego czy złożenie wniosku o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego (500+) – wylicza Dariusz Roczniak.
Jeżeli w chwili obecnej wymagana usługa nie jest dostępna w wersji elektronicznej można ją zrealizować wysyłając pismo ogólne wraz z odpowiednimi załącznikami na elektroniczną skrzynkę podawczą (ESP) urzędu.
Kwestie dotyczące profilu zaufanego ePUAP, w szczególności jego potwierdzania oraz postępowania podmiotów publicznych umożliwiających dokonanie tej czynności, uregulowane zostały w rozporządzeniu Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 5 czerwca 2014 r. w sprawie zasad potwierdzania, przedłużania ważności, unieważniania oraz wykorzystania profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz. U. poz. 778).