Lekcja na 12 gwiazdek

Powiększ
Lekcja na 12 gwiazdek
- Atmosfera i sposób prowadzenia, zaangażowanie pań i udzielanie nam nowych wiadomości o UE, to było najciekawsze w lekcji. Dziękujemy za takie spotkanie! – podkreślali uczniowie Zespołu Szkół w Radomyślu Wielkim po warsztatach europejskich, które przeprowadzono 13 maja.

Spotkanie zrealizowano w ramach trzeciej edycji kampanii edukacyjnej „Lekcja na 12 gwiazdek”. W projekcie uczestniczą szkoły ponadgimnazjalne z miejscowości do 50 tys. mieszkańców z Lubelszczyzny, Małopolski, Podkarpacia i Świętokrzyskiego. Jedną z nich był Zespół Szkół w Radomyślu Wielkim.

Przedsięwzięcie jest realizowane przez Stowarzyszenie Społeczno-Ekonomiczne ABSOLWENT, działające przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie na zlecenie Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce w partnerstwie z międzynarodowymi sieciami informacyjnymi Europe Direct i Eurodesk.

Celem kampanii jest zwiększenie wiedzy młodych Polaków o UE, ze szczególnym uwzględnieniem praktycznego wymiaru członkostwa Polski w UE i jego wpływu na codzienność zarówno uczestników zajęć, jak i ich bliskich, tj. rodziców, dziadków, rodzeństwa etc.

- Spotkania wyróżnia zarówno interaktywna formuła, w której każdy z uczestników ma szansę wypowiedzi, jak i zastosowanie niestandardowych metod edukacyjnych. Część ogólna dotyczy znaczenia UE w życiu uczestników, jak i ich bliskich, zachęca do samodzielnej interpretacji informacji na temat UE w oparciu o wiarygodne źródła. W ramach części szczegółowej poruszany jest temat wskazany przez szkołę, np. dotyczący możliwości związanych z programem Erasmus+ czy Europejskim Korpusem Solidarności  – przedstawia Ewa Nowak-Koprowicz, koordynator kampanii.

Zajęcia prowadził dwuosobowy zespół: Sylwia K. Mazur, ekspert z zakresu integracji europejskiej oraz Karolina Palimąka, animator młodzieżowy. Panie prowadzące były świetnie przygotowane do pracy z młodzieżą, potrafiły nawiązać kontakt i w przystępny sposób przedstawić problematykę z zakresu wiedzy o Unii Europejskiej. Forma zajęć, która prowadzona była z wykorzystaniem licznych pomocy dydaktycznych, była bardzo atrakcyjna dla młodzieży. Dużym zainteresowaniem cieszyły się konkursy, w których uczniowie mieli możliwość wykazać się swoją wiedzą i zdobyć atrakcyjne nagrody.

W imieniu dyrekcji szkoły i uczestników zajęć dziękujemy serdecznie prowadzącym za zaangażowanie i rzetelność w prowadzeniu zajęć. Szkolnym koordynatorem projektu jest Monika Szocik, nauczycielka WOS-u i historii.

22 maja 2019