Informacja

W związku z występującymi obecnie, na terenie województwa podkarpackiego ulewnymi deszczami, gradobiciem i innymi gwałtownymi zjawiskami atmosferycznymi warto mieć to na uwadze zwłaszcza kiedy korzysta się z płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego, ONW i płatności rolnośrodowiskowych.

Zgodnie z art. 75 ust. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1122/2009 w przypadku wystąpienia nadzwyczajnych okoliczności, mających wpływ na powierzchnię lub ilość zwierząt kwalifikującą się do płatności do krów i owiec lub rolnik nie mógłby wypełnić swoich zobowiązań  w zakresie przestrzegania norm i wymogów rolnik powinien złożyć do Biura Powiatowego ARiMR pisemne oświadczenie o zaistniałych okolicznościach opatrzone czytelnym podpisem i datą złożenia. Pismo powinno być złożone w terminie 10 dni roboczych od dnia, w których rolnik lub upoważniona przez niego osoba są w stanie dokonać takich czynności oraz dostarczyć dowód potwierdzający wystąpienie nadzwyczajnych okoliczności np. protokół oszacowania szkód w uprawach rolnych, spowodowanych przez suszę, grad, deszcz nalewny, ujemne skutki przezimowania, przymrozki wiosenne, powódź, huragan, piorun obsunięcie się ziemi lub lawinę w rozumieniu przepisów o ubezpieczeniu upraw rolnych  i zwierząt gospodarskich, sporządzonych przez komisję powołaną przez wojewodę właściwego dla miejsca wystąpienia szkód, o której mowa w przepisach w sprawie realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Protokoły z szacowania szkód mogą być dostarczane później po zakończeniu prac komisji, jednak 10 dniowy termin na złożenie oświadczenia musi być bezwzględnie zachowany.

 

Kierownik Biura Powiatowego

Zbigniew Działowski

22 maja 2014