Dofinansowanie projektu pn.” Przebudowa drogi gminnej

Gmina Radomyśl Wielki reprezentowana przez Burmistrza Radomyśla Wielkiego Pana Józefa Rybińskiego przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy Pana Leszka Jagody podpisała 30 kwietnia 2009 roku umowę o dofinansowanie projektu pn. Przebudowa drogi gminnej nr 103577 Partynia-Biesów od km 0+000 do km 3+517” z Województwem Podkarpackim w imieniu którego działa Zarząd Województwa Podkarpackiego,- Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013 reprezentowanym przez Pana Kazimierza Ziobrę Wicemarszałka Województwa oraz Pana Bogdana Rzońcę Wicemarszałka Województwa.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego  w ramach Osi Priorytetowej 2 ”Infrastruktura techniczna” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013. 

Całkowita wartość projektu wynosi 1 337 310,94 PLN w tym  wydatki kwalifikowane  1 337 255,93 PLN, a wysokość dofinansowania  z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 802 353,55 PLN.

Przedmiotem projektu jest  przebudowa drogi gminnej 103577 Partynia - Biesów od km 0+000 do km 3+517 w miejscowościach Partynia, Radomyśl Wielki, Ruda  o zakresie i technologii jak niżej:
1) odcinek pierwszy 0+003 do 2+893 km: z uwagi na bardzo zniszczone krawędzie jezdni w celu uzyskania właściwej pierwotnej szerokości jezdni tj. 5,5 m w km 0+000 do 0+282 i szerokości 5,0 m w km 0+295 do 2+893 wraz z normatywnymi poszerzeniami ziemi na łukach zaplanowano wykonanie koryta po obu stronach zniszczonej krawędzi jezdni i odtworzenie ich poprzez wykonanie nowej krawędzi jezdni, nadanie właściwego profilu poprzecznego jezdni betonem asfaltowym 0/12,8 w ilości śr. 4 cm przy założeniu, że minimalna warstwa profilu nie będzie cieńsza niż 2 cm z wyłączeniem odcinków  w km 0+003 do 0+181 i 0+380 do 0+690 na której w ostatnich latach wykonano nawierzchnię bitumiczną, wykonanie warstwy ścieralnej  na całej długości i szerokości odcinka grubości 5 cm z BA 0/16, uzupełnienie poboczy ziemią w ich dolnej warstwie i  kruszywem łamanym  w górnej warstwie stabilizowanej mechanicznie
2) Odcinek drugi km 2+923 do 3+511
a) o nawierzchni bitumicznej:  poszerzenie istniejącej nawierzchni do szerokości 3,5 m, wykonanie warstwy ścieralnej grubości 5 cm z BA 0/16, uzupełnianie poboczy ziemią w warstwie dolnej i kruszywem łamanym  w górnej warstwie stabilizowanej mechanicznie,
b) o nawierzchni z kruszywa: profilowanie mechaniczne istniejącej nawierzchni z uzupełnieniem kruszywem  łamanym o grubości warstwy 8 cm, wykonanie podbudowy górnej z kruszywa łamanego  o grubości warstwy 10 cm po zagęszczeniu, wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego BA 0/16 śr. grubości 4 cm, wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego BA 0/16 grubości 5 cm, uzupełnienie poboczy gruntem w warstwie dolnej i kruszywem łamanym w warstwie górnej stabilizowanej mechanicznie, długość drogi całkowitej = 3 478 m, szerokość warstwy jezdnej od 3,5 m do 5,5 m, pobocza o szerokości od 0,5 do 1,0 m na długości łącznej = 6930 mb, długość remontowanych przepustów - 22 m, długość zamontowanych barier energochłonnych - 140 m .

Zaproponowane rozwiązanie jest w pełni wykonalne pod względem technicznym oraz zgodne z najlepszą praktyką w zakresie modernizacji infrastruktury drogowej. Zaplanowane rozwiązania są zgodne z obowiązującymi normami prawnymi. Zakres rzeczowy inwestycji jest optymalny w aspekcie zaspokojenia potrzeb użytkowników drogi. Inwestycja charakteryzuje się optymalnym stosunkiem jakości do ceny, która wynika z poziomu cen rynkowych.

Okres realizacji projektu ustala się na :
Rozpoczęcie realizacji projektu- 19.06.2008 r. (studium wykonalności)
Zakończenie rzeczowe realizacji projektu – 31.08.2009 r.
Zakończenie finansowe realizacji projektu – 10.09.2009 r.

 

                                                                                                                                                                      (nal)