Poniedziałek | 8.00 – 16.00 |
Wtorek | 7.30 – 15.30 |
Środa | 7.30 – 15.30 |
Czwartek | 7.30 – 15.30 |
Piątek | 7.30 – 15.30 |
Burmistrz
Radomyśla Wielkiego
przyjmuje interesantów
w poniedziałki
od 800 do 1600
Przejdź do strony głównej
oficjalny portal internetowy
Punkt Potwierdzający Profil Zaufany
Ochrona danych osobowych - RODO
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminny Portal Mapowy
Gminny kalendarz imprez
Poniedziałek | 8.00 – 16.00 |
Wtorek | 7.30 – 15.30 |
Środa | 7.30 – 15.30 |
Czwartek | 7.30 – 15.30 |
Piątek | 7.30 – 15.30 |
Burmistrz
Radomyśla Wielkiego
przyjmuje interesantów
w poniedziałki
od 800 do 1600
Nr spr.341/15/09 Radomyśl Wielki dn.07.09.2009 r.
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zakup „fabrycznie nowego zestawu hydraulicznego narzędzi ratowniczych kategorii 2 „dla OSP w Radomyślu Wielkim.
Spełniając wymogi art. 180 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych informujemy, że został wniesiony protest dot. treści SWIZ na zadanie o wyżej wymienionej treści przez firmę – Szybicki Spółka Jawna Os. Powstańców W-wy 1/97, 61-656 Poznań , Biuro Handlowe ul. Lipowa 10, 62-028 Koziegłowy k/Poznania.
Zgodnie z art. 181.3 załączamy w całości treść protestu.
Treść protestu - [ pobierz ]
Zamawiający informuje, że nie ustala się nowego terminu przetargu .
Przewodniczący Komisji
mgr St-w Lonczak
Radomyśl Wielki, dn. 7.09.2009 r.
Nr spr. 341/15/09
ODPOWIEDŹ NA PROTEST
Dot. postępowania o zamówienie publiczne prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na „zakup fabrycznie nowego zestawu hydraulicznego narządzi ratowniczych kategorii 2” dla OSP W Radomyślu Wielkim
W związku z protestem złożonym w dniu 3 września 2009 r. przez firmę SZYBICKI Sp. j. z siedzibą w Poznaniu, Os. Powstańców Warszawy 1/97, 61-656 Poznań (zwany dalej Wykonawcą), Zamawiający na podstawie art. 183, ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych podjął decyzję o oddaleniu złożonego protest.
Uzasadnienie oddalenia protestu:
Stanowisko Wykonawcy
Wykonawca uważa, że Zamawiający opracowując SIWZ naruszył postanowienia zawarte w art. 29 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych poprzez podanie parametrów i właściwości technicznych zamawianych hydraulicznych narzędzi ratowniczych przez co utrudnia uczciwa konkurencję.
Stanowisko Zamawiającego
Zarzut utrudniania uczciwej konkurencji poprzez podanie parametrów i właściwości technicznych zamawianych hydraulicznych narzędzi ratowniczych jest formalnie bezpodstawny ze względu, na to iż określenie i podanie w SIWZ minimalnych wymogów technicznych jakie powinien spełniać oferowany sprzęt nie jest, według Zamawiającego, naruszeniem zasad konkurencji, a jedynie jednoznacznym i wyczerpującym określeniem uwzględniającym wszystkie wymogi i okoliczności mogące mieć wpływ na przygotowanie oferty. Wymóg ten stawia art. 29 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, a Zamawiający dołożył wszelkich starań by zapis SIWZ były dokładne
i zrozumiałe.
Według Zespołu Arbitrów (wyrok z dnia 22 października 2007 r. sygn. Akt UZP/ZO/
0-1241/07) fakt, że założenia SIWZ spełnia jedynie jedna firma nie oznacza automatycznie naruszenia zasad uczciwej konkurencji.
Stanowisko Wykonawcy
Wykonawca uważa, że uzasadnieniem zawarcia w SIWZ parametrów i właściwości technicznych zamawianych hydraulicznych narzędzi ratowniczych jest zakup jednego narzędzia, które musiałoby współpracować z wcześniej nabytym określonym zestawem, natomiast zakup nowego zestawu wyklucza podanie ww. parametrów w SIWZ.
Stanowisko Zamawiającego
Biorąc pod uwagę fakt, iż Zamawiający nie będzie bezpośrednim użytkownikiem zakupionego sprzętu hydraulicznego, zarzut ten staje się bezpodstawnym, gdyż Zamawiający dołożył wszelkich starań by zakupiony sprzęt był sprzętem o najwyższych walorach technicznych, a jednocześnie był kompatybilny z zestawami użytkowanymi na terenie powiatu mieleckiego przez inne jednostki ratownicze, w tym również wiodącą służbę jaką jest Państwowa Straż Pożarna. Zakup sprzętu o innych parametrach nie tylko może wykluczyć jednostkę ze wspólnych działań, ale również uniemożliwić ich ćwiczenie i doskonalenie zawodowe.
Stanowisko Wykonawcy
Wykonawca w złożonym proteście składa zapytanie o rodzaj akcji ratowniczych, do których byłby użyty zakupiony sprzęt.
Stanowisko Zamawiającego
Żaden przepis ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, ani też żaden inny przepis obowiązującego prawa nie stawia wymogu podania w SIWZ powodów realizacji zamówienia. Celowość realizacji określonej usługi lub dostawy pozostaje w gestii Zamawiającego.
Ponadto, biorąc pod uwagę szeroki zakres działań objętych pojęciem „ratownictwo drogowe”, Zamawiający nie jest w stanie precyzyjnie określić rodzaju takich działań, tak by Wykonawca był usatysfakcjonowany otrzymaną odpowiedzią.
Stanowisko Wykonawcy
Wykonawca stawia tezę, iż nie podanie w SIWZ parametrów i właściwości technicznych zamawianych hydraulicznych narzędzi ratowniczych przyczyni się do obniżenia kosztów zakupu i doprowadzi do sytuacji, że w ogłoszonych przetargach będą brać udział wszystkie, jak to określił Wykonawca, wiodące firmy.
Stanowisko Zamawiającego
Zamawiający nie wyklucza z postępowania żadnych ofert, które spełnią postawione wymogi, a obniżenie kosztów dostawy leży po stronie Wykonawcy. Natomiast dążenie do obniżenia kosztów zakupu sprzętu poprzez obniżenie jego właściwości i możliwości technicznych jest niedopuszczalne. Zamawiający dołożył wszelkich starań by zakupiony sprzęt mógł funkcjonować bez zarzutów w najbardziej ekstremalnych i nieprzewidywalnych zdarzeniach mających miejsce podczas akcji ratowniczych.
Ponadto, zamawiający stoi na stanowisku, iż nieprecyzyjne określenie parametrów zamawianego sprzętu doprowadzi do sytuacji, w której sprzęt może być teoretycznie taniej dostarczony, ale jego osiągi techniczne nie sprostają stawianym wymogom, co może doprowadzić do poważnych konsekwencji w czasie samej akcji ratowniczej.
Stanowisko Wykonawcy
Wykonawca sugeruje dostosowanie sprzętu, poprzez przejrzenie ofert wiodących firm i dopiero wtedy określenie żądanych parametrów sprzętu, tak aby nie utrudniać uczciwej konkurencji i nie wykluczać żadnej z wiodących firm.
Stanowisko Zamawiającego
Zamawiający przyjął inna strategię doboru sprzętu, opierającą się na potrzebach, możliwościach i zagrożeniach występujących na terenie działań ratowniczych jednostki
OSP w Radomyślu Wielkim. Takie postępowanie wydaje się w pełni uzasadnione, gdyż na pierwszym planie stawia bezpieczeństwo mieszkańców gminy, a nie pozorną oszczędność finansową.
W świetle przedstawionego powyżej stanowiska Zamawiającego względem zarzutów stawianych w złożonym przez Państwa firmę proteście jego uwzględnienie jest niemożliwe.
Zamawiający jednocześnie informuje, że zgodnie z art. 184 ust. 1 ustawy z dnia
29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych od niniejszego oddalenia protestu
nie przysługuje odwołanie.
Przewodniczący Komisji
mgr St-w Lonczak