Poniedziałek | 8.00 – 16.00 |
Wtorek | 7.30 – 15.30 |
Środa | 7.30 – 15.30 |
Czwartek | 7.30 – 15.30 |
Piątek | 7.30 – 15.30 |
Burmistrz
Radomyśla Wielkiego
przyjmuje interesantów
w poniedziałki
od 800 do 1600
Przejdź do strony głównej
oficjalny portal internetowy
Punkt Potwierdzający Profil Zaufany
Ochrona danych osobowych - RODO
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminny Portal Mapowy
Gminny kalendarz imprez
Poniedziałek | 8.00 – 16.00 |
Wtorek | 7.30 – 15.30 |
Środa | 7.30 – 15.30 |
Czwartek | 7.30 – 15.30 |
Piątek | 7.30 – 15.30 |
Burmistrz
Radomyśla Wielkiego
przyjmuje interesantów
w poniedziałki
od 800 do 1600
Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów treści
specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), Zamawiający przekazuje wszystkim Wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu treść pytań i odpowiedzi dotyczących zapisów treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zw. dalej „SIWZ”.
Pytanie 1
Czy w przypadku gdy w skład konsorcjum składającego ofertę w przetargu wejdzie instalacja regionalna lub zastępcza konieczne jest przedłożenie umowy z instalacją (czy przedłożenie umowy konsorcjum uczyni zadość wymaganiom stawianym przez Zamawiającego) ?
Ad. 1. W przypadku, gdy w skład konsorcjum składającego ofertę w przetargu wejdzie instalacja regionalna lub instalacja zastępcza nie jest konieczne przedkładanie umowy Wykonawcy z Instalacją, ponieważ wszyscy członkowie konsorcjum są wtedy Wykonawcami.
Wystarczające będzie złożenie umowy konsorcjum.
Pytanie 2
Załącznik numer 8 zawiera projekt (a nie wzór) umowy. Prosimy o wskazanie w jakim zakresie jego treść może ulec zmianie.
Ad. 2. Zamawiający nie przewiduje wprowadzania zmian do projektu umowy.
Pytanie 3
Zgodnie z art. 29 ust. 4 pkt 4 uPzp Zamawiający ma możliwość wymagania od wykonawców lub podwykonawców zatrudniania na podstawie umowy o pracę. W naszej ocenie charakter przedmiotu zamówienia (w szczególności czynności wykonywane przez: kierowców pojazdów i ładowaczy) uzasadnia wprowadzenie przez Zamawiającego takiego wymogu. Wnosimy o wprowadzenie stosownych postanowień w SIWZ.
Ad. 3. Zamawiający nie dokonuje zmian w tym zakresie.
Pytanie 4
Czym są i w jaki sposób powstaną pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, które będą odbierane w systemie pojemnikowym ? Jaki jest kod takiego odpadu ?
Ad. 4. Pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania, które będą odbierane w systemie pojemnikowym są to wszystkie pozostałości z odpadów komunalnych wytworzonych w gospodarstwach domowych, po prawidłowo przeprowadzonej segregacji—„nie pasują do żadnej z podlegających segregacji frakcji (tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe- worek żółty, papier i tektura-worek niebieski, szkło bezbarwne i kolorowe- worek biały”. Kod odpadu- 20 03 01.
Pytanie 5
Kto odpowiada za zniszczenie pojemnika, bądź jego kradzież? Jaka jest procedura w przypadku zniszczenia pojemnika nie z winy wykonawcy (np. przez właściciela nieruchomości)? Na jakich zasadach Zamawiający zapłaci wykonawcy za zniszczony pojemnik i jakie są zasady dostarczenia nowego pojemnika właścicielowi nieruchomości?
Ad. 5. Za zniszczenie pojemnika bądź jego kradzież odpowiada właściciel nieruchomości. Zamawiający wymaga od Wykonawcy (w ramach umowy) wyposażenie nieruchomości w pojemniki o odpowiedniej pojemności jednak one nie przechodzą na własność właścicieli nieruchomości. Są one jedynie „podstawiane” na czas realizacji umowy (na okres 1.08.2015 r. – 31.12.2017r.). Wykonawca wydzierżawiając pojemniki właścicielom nieruchomości powinien to uwzględnić w oparciu o odpowiednie dokumenty. W przypadku zniszczenia bądź kradzieży pojemnika to właściciel nieruchomości ponosi materialną odpowiedzialność co powinno być udokumentowane we wspomnianych już dokumentach przy okazji wyposażania nieruchomości w pojemniki przez Wykonawcę.
Pytanie 6
Jaką ilość worków będzie musiał dostarczyć wykonawca do PSZOK? Na jakich zasadach będzie prowadzona ewidencja wydawania worków mieszkańcom ?
Wnosimy o podanie maksymalnej ilości worków jaką właściciel nieruchomości będzie mógł odebrać w PSZOK (jednorazowo lub w trakcie trwania umowy z wykonawcą).
Ad. 6. Zamawiający wymaga od Wykonawcy dostarczenia wszystkim właścicielom nieruchomości na terenie gminy Radomyśl Wielki „pakietu startowego” składającego się z 3 worków żółtych, 1 niebieskiego, 1 białego i 3 worków czarnych i następnie na bieżąco , na wymianę-za każdy oddany pełny worek Wykonawca dostarczy przy odbiorze pusty (dotyczy to nie tylko odbioru u źródła, na „mostku” ale także w PSZOK-u). Wykonawca sam powinien oszacować ilość worków jaką będą potrzebować właściciele nieruchomości do prawidłowo przeprowadzanej segregacji odpadów biorąc pod uwagę zarówno ilość nieruchomości na terenie gminy Radomyśl Wielki (ilość gospodarstw domowych, ilość działalności gospodarczych - w gminie Radomyśl Wielki przyjęto do systemu również nieruchomości niezamieszkałe ), ilość odpadów komunalnych powstających na terenie gminy, charakter miejsko-wiejski gminy, ilość mieszkańców gminy Radomyśl Wielki. Zamawiający nie ustali limitu worków, jaką właściciel nieruchomości będzie mógł odebrać jednorazowo w Pszok-u. Kryterium „za każdy oddany pełny worek otrzymanie pustego, na wymianę” jest w pełni uzasadnione (są nieruchomości z 1-osobowym gospodarstwem, które „wyprodukują” 3 worki tworzywa na rok, a są nieruchomości z 10- osobowym gospodarstwem, które „wyprodukują” 3 worki tworzywa na miesiąc).
Pytanie 7
Prosimy o precyzyjne określenie na czym ma polegać: "prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi ". Z uwagi na fakt, że obowiązek ten ma być realizowany w terminie i w sposób uzgodniony z Zamawiającym uzyskanie przedmiotowych informacji jest niezbędne do złożenia oferty.
Wykonawca nie jest w stanie na podstawie umieszczonego w SIWZ zapisu nawet w przybliżeniu określić kwoty niezbędnej do realizacji formułowanego przez Zamawiającego obowiązku.
Ad. 7. Prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych polegać ma jedynie na umieszczaniu różnych materiałów edukacyjnych i informacyjnych na stronie internetowej Wykonawcy.
Pytanie 8
§ 12. ust. 2 pkt. 5 Projektu Umowy - wnosimy o podanie na czym mają polegać zmiany w stosunku do SOPZ i jaki będzie ich zakres.
§ 12. ust. 2 pkt. 4 Projektu Umowy – wnosimy o usunięcie tego punktu. Jeżeli Zamawiający nie przychyli się do ww. wnosimy o precyzyjne określenie zasad zmiany wynagrodzenia i wskazanie „obiektywnych okoliczności” warunkujących zastosowanie przedmiotowych zapisów umowy.
Ad. 8. § 12. ust. 2 pkt. 5 Projektu Umowy – Zmiany w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia i jego realizacji dotyczyć będą wyłącznie usprawnienia procesu realizacji zamówienia i nie będą wykraczać poza jego zakres.
Zamawiający usuwa § 12. ust. 2 pkt. 4 Projektu Umowy.
Pytanie 9
Art. 4 ust. 2 pkt 2 Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach tekst jednolity z dnia 13 września 2013r. (Dz.U. z 2013 r. poz. 1399) z późn. zm. zobowiązuje do określenia wymagań utrzymania pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości w odpowiednim stanie sanitarnym. Na kim w Gminie Radomyśl Wielki spoczywa obowiązek utrzymania pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych w odpowiednim stanie sanitarnym? Czy Zamawiający przewiduje nałożenie na wykonawcę obowiązku mycia pojemników? Jeśli tak, to z jaką częstotliwością ?
Ad. 9. Obowiązek utrzymywania pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym będzie spoczywał na właścicielach nieruchomości co powinno być uwzględnione przez Wykonawcę w dokumentach potwierdzających otrzymanie pojemników przez poszczególnych właścicieli nieruchomości na czas realizacji umowy. Zamawiający nie przewiduje nałożenia obowiązku mycia i dezynfekcji pojemników na Wykonawcę.
Pytanie 10
Art. 6d ust. 4 pkt. 5 ww. ustawy przewiduje obowiązek wskazania w ofercie instalacji, w szczególności regionalnej instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych, do których podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, jest obowiązany przekazać odebrane odpady - w przypadku przetargu na odbieranie i zagospodarowywanie tych odpadów. Taki obowiązek przewiduje ustawodawca także odnośnie postanowień umowy. Wnosimy o wprowadzenie stosownych zapisów w SIWZ.
Ad. 10. Zamawiający dokonuje następujących modyfikacji treści SIWZ:
1). Zamawiający w §3 projektu umowy (załącznik nr 8 do SIWZ) dodaje punkt 3 o następującej treści:
Regionalną instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych, do której będą przekazywane odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Radomyśl Wielki będzie: ……………………….
2). Zamawiający w Formularzu oferty (załącznik nr 1 do SIWZ) dodaje punkt 13.1 o następującej treści:
Oświadczamy, że regionalną instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych, do której będą przekazywane odpady komunalne odebrane od właścicieli nieruchomości z terenu gminy Radomyśl Wielki będzie: ……………..
Pytanie 11
Czy Zamawiający wymaga od wykonawcy odbierania odpadów które nie znajdują się ani w pojemniku, ani w worku (np. wysypanych na chodnik przed posesją )? Wnosimy o wykreślenie przedmiotowych zapisów .
Ad. 11. Pod pojęciem odbierania odpadów przez Wykonawcę, które nie znajdują się ani w pojemniku, ani w worku Zamawiający rozumie, że odpady te nie są rozsypane, a tylko zgromadzone są w pojemnikach innych niż dostarczone właścicielom przez Wykonawcę lub w workach innych niż dostarczone przez Wykonawcę (np. bez szyldu Wykonawcy, pojemnikach własnych, bez szyldu Wykonawcy).
Pytanie 12
Co Zamawiający rozumie pod pojęciem „do 10 dodatkowych wywozów odpadów komunalnych zmieszanych poza harmonogramem” – czy taki wywóz obejmuje wszystkie nieruchomości objęte postępowaniem, czy tylko niektóre (a jeżeli tylko niektóre, kto będzie o tym decydował)? Prosimy o określenie zasad dodatkowego wywozu ( czas reakcji, terminy itp.).
Ad. 12. Pod pojęciem „do 10 dodatkowych wywozów odpadów komunalnych zmieszanych poza harmonogramem” Zamawiający rozumie wywóz z 1 nieruchomości, wskazanej przez Zamawiającego, a nie z wszystkich nieruchomości objętych postępowaniem. Nieruchomość, z której Wykonawca będzie odbierał odpady komunalne poza harmonogramem każdorazowo wskaże Zamawiający (np. coroczna akcja „Sprzątanie Świata”- uczniowie zbierają odpady w worki a następnie składają w umówione miejsce). To takie akcje ma na myśli Zamawiający.
Wywóz należy wykonać w ciągu 7 dni roboczych od dnia telefonicznego zgłoszenia przez Zamawiającego (par. 5 ust. 3 projektu umowy).
Pytanie 13
Czy w przypadku odbierania worków nabytych przez właścicieli nieruchomości we własnym zakresie wykonawca ma obowiązek kontrolowania ich zawartości? Czy zasada: worek za worek dotyczy wyłącznie worków dostarczanych przez wykonawcę ? Dodatkowo prosimy o wyjaśnienie jak pogodzić umożliwienie mieszkańcom wystawiania odpadów w dowolnych workach połączone z obowiązkiem wykonawcy ich odbioru z brzmieniem par 7 pkt 6 projektu umowy, który obliguje wykonawcę do informowania zamawiającego o wystawieniu „niewłaściwego worka” ? Skoro Zamawiający przewiduje wydawanie mieszkańcom w PSZOK , jaki jest cel wprowadzenia do systemu gospodarowania odpadami worków nabywanych we własnym zakresie przez mieszkańców. Jaką pewność będzie miał Zamawiający, że wystawiony „prywatny worek” zawiera odpady i należy go odebrać.
Ad. 13. W przypadku odbierania worków nabytych przez właścicieli nieruchomości Wykonawca ma obowiązek ich odebrania i poinformowania o tym fakcie Zamawiającego. Wykonawca ma obowiązek kontrolowania ich zawartości i obowiązuje zasada dostarczenia pustego worka w zamian za oddanie pełnego worka, nawet nabytego we własnym zakresie (bez szyldy Wykonawcy). Informacja o odebraniu „niewłaściwego” worka ma na celu weryfikację nieruchomości przez Zamawiającego pod kątem rzetelności złożonej deklaracji przez właściciela nieruchomości. Zamawiający przewiduje wydawanie mieszkańcom worków ale jednocześnie dopuszcza możliwość wprowadzenia własnych worków, innych niż dostarczone przez Wykonawcę. A czy są w nim odpady czy nie Wykonawca stwierdza na podstawie kontroli ich zawartości. Sens tego zapisu jest taki, że od 1.07.2013r. nie ma ograniczania ilości odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości , a brak ograniczania ilości wydawania worków jednorazowo (oczywiście w ilości nie większej niż dostarczonych pełnych) ma na celu eliminację „wystawiania” worków własnych.
Pytanie 14
W jakie „inne pojemniki” przystosowane do odbioru przez specjalistyczne samochody wyposażone są nieruchomości z których będą odbierane odpady (Tabela 18.1 Lp. 1) ?
Co oznacza „niedopuszczenie do fermentacji” przy odbiorze odpadów ulegających biodegradacji i odpadów zielonych odbieranych z PSZOK (Tabela 18. 1 Lp. 5)?
Ad. 14. Inne pojemniki przystosowane do odbioru przez specjalistyczne samochody oznacza pojemniki nabyte we własnym zakresie przez właścicieli nieruchomości.
Niedopuszczenie do fermentacji przy odbiorze odpadów ulegających biodegradacji i odpadów zielonych odbieranych z Pszok oznacza odbiór w okresie letnim przez Wykonawcę bez zbędnej zwłoki na każdorazowe żądanie Zamawiającego po zapełnieniu kontenera.
Pytanie 15
II. Opis przedmiotu zamówienia - Tabela 4.1:
- Lp. 3 kod 20 01 04 nie występuje w katalogu odpadów;
- Lp. 8 - prosimy o podanie kodu odpadu;
- Lp. 10 - prosimy o skorygowanie częstotliwości odbioru zużytych opon na 5 razy w okresie realizacji umowy;
- Lp. 11 – podany kod odpadu, tj. 20 01 29* dotyczy detergentów zawierających substancje niebezpieczne, a nie zużytych baterii i akumulatorów.
Ad. 15. Zamawiający dokonuje następującej modyfikacji SIWZ: w punkcie III. Opis przedmiotu zamówienia w Tabeli 4.1. „Rodzaj odpadów stanowiących przedmiot zamówienia” Szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia i jego realizacji:
- Lp. 3 – Zamawiający poprawia błędny kod odpadu z 20 01 04 na prawidłowy kod: 20 01 40
- Lp. 8 Zamawiający dodaje kod odpadu z grupy 17, 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 01, 17 02 02, 17 02 03, 17 03 02, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 17 04 11, 17 05 08, 178 06 04, 17 08 02, 17 09 04, ex 20 03 99 inne niż niebezpieczne odpady budowlane i rozbiórkowe
- Lp. 10 –Zamawiający modyfikuje treść SIWZ w Tabeli 4.1 „Rodzaj odpadów stanowiących przedmiot zamówienia”
Było: Zużyte opony- gromadzone w kontenerach w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych przy ul. Kościuszki w Radomyślu Wielkim oraz wystawiane przy nieruchomościach 5 razy w roku podczas objazdowej zbiórki wg harmonogramu (kod odpadu 16 01 03)
Poprawia się na: Zużyte opony- gromadzone w kontenerach w punkcie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych przy ul. Kościuszki w Radomyślu Wielkim oraz wystawiane przy nieruchomościach 5 razy w okresie realizacji zamówienia podczas objazdowej zbiórki wg harmonogramu (kod odpadu 16 01 03).
- Lp. 11- Zamawiający poprawia -błędny kod odpadu z 20 01 29* na prawidłowy kod: 20 01 33
Pytanie 16
Czy Zamawiający wymaga odrębnego podania ilości odebranych „odpadów szkła” i „opakowań szklanych” (inny kod odpadu) ?
Ad. 16. Zamawiający nie wymaga odrębnego podania ilości odebranych odpadów szkła i opakowań szklanych
Pytanie 17
Co oznacza ilość odebranych odpadów „wysegregowanych” z PSZOK?
Ad. 17. Ilość odebranych odpadów „wysegregowanych” z Pszok oznacza sporządzanie sprawozdań z ilości odebranych odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów komunalnych w Radomyślu Wielkim.
Informacja o zmianie treści SIWZ
Sprostowanie ogłoszenia wysłanego do DzUrzUE
Burmistrz Radomyśla Wielkiego
inż. Józef Rybiński