BI.V.271.8.2015 Odpowiedzi na zapytania do przetargu nieograniczonego na:

"Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Podborze"

Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na: „Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Podborze”

 

Treść zapytań oraz wyjaśnienia dotyczące zapisów treści

specyfikacji istotnych warunków zamówienia

 

Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.), Zamawiający przekazuje wszystkim Wykonawcom uczestniczącym  w postępowaniu treść pytań i odpowiedzi dotyczących zapisów treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zw. dalej „SIWZ”.

 

Pytanie 1

Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie rur PVC-U (SN12) o połączeniach kielichowych?

Ad. 1. 

Na kanalizacji sanitarnej wymaga się zastosowania systemu rur i kształtek z PVC-U, PE lub z PP min. SN12 SDR34 SLW60, który charakteryzuje się następującymi parametrami technicznymi. Rury lite o minimalnych grubościach ścianek DN 160x5,5 mm, DN/OD 200x6,6 mm, DN/OD 250x8,2 mm. System rur, kształtek wyposażony w gumową uszczelkę wargową zintegrowaną w kielichu z pierścieniem z polipropylenu, olejoodporna montowaną przez producenta.

Szczelność połączeń rur i kształtek min 2.5 bara. Rury bezkielichowe łączone na złączki dwukielichowe produkowane metodą wtrysku bezpośredniego.

Sztywność rur, kształtek min. SN 12kN/m2; SDR 34; SLW 60. Kształtki (np., kolana, trójniki, przejścia szczelne do studni betonowych itd.) są produkowane metodą wytrysku bezpośredniego. Rury i kształtki są ze sobą kompatybilne, a więc stanowią jeden system i są projektowane i produkowane przez jednego producenta. Rury posiadają nadruk wykonany wzdłużnie w rurze od wewnątrz umożliwiający identyfikację podczas inspekcji telewizyjnej oraz są odporne na płukanie przy ciśnieniu min. 280 bar wykonanym w teście stacjonarnym. Wszystkie parametry techniczne zawarte są w Aprobacie Technicznej ITB.

 

Pytanie 2

Czy z uwagi na zastosowanie rur o podwyższonej sztywności obwodowej (SN12) Zamawiający dopuszcza wykonanie podsypki i obsypki rur z gruntu rodzimego przesianego?

Ad. 2.

Można zastosować obsypkę o granulacji do 32 mm.

 

Pytanie 3

Czy Zamawiający dopuszcza zastosowaniu rur z PVC-U na skrzyżowaniach kanalizacji sanitarnej z siecią gazową?

Ad. 3.

Tak - ale z jednolitego materiału, beż żadnych połączeń.

 

Pytanie 4

Czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie studzienek kanalizacyjnych o średnicy 400 mm w miejsce studzienek o średnicy 425 mm?

Ad. 4.

Wymaga się studzienek kanalizacyjnych zbiorczych lub przelotowych z PP, PE lub PVC-U, o średnicy DN 400- 425mm, wykonanych z litego materiału.

Studzienki muszą być wyposażone w gumową uszczelkę wargową zintegrowaną w kielichu z pierścieniem z polipropylenu, olejoodporna montowaną przez producenta, oraz nastawne kielichy do podłączeń rur kanalizacyjnych, umożliwiające regulację średnic DN 160 i DN 200, sferycznie - w każdym kierunku min. 7,5°. Szczelność połączeń min. 2,5 bara. Sztywność studzienek min. SN 12kN/m2; SDR 34; SLW 60. Studzienki z PVC-U muszą posiadać aprobatę techniczną ITB.

Wymaga się zastosowania jednego systemu rur, kształtek i studni z PVC-U, PE lub z PP.

 

Pytanie 5

Prosimy o podanie szczegółowych informacji na temat przepompowni ścieków (parametry doboru pomp, ilości pomp, obudowa – rodzaj materiału, średnice, itd.)

Ad. 5.

Zgodnie z dokumentacją projektową zamieszczoną za stronie Zamawiającego w dniu 25.06.2015 r.

 

Pytanie 6

Prosimy o udostępnienie profili kanalizacji sanitarnej.

Ad. 6.

Dokumentacja projektowa została zamieszczona za stronie Zamawiającego w dniu 25.06.2015 r.

 

Pytanie 7

Prosimy o udostępnienie uzgodnień projektowych i decyzji dotyczących przekroczeń dróg (powiatowych, gminnych) i cieków wodnych oraz decyzji pozwolenia na budowę.

Ad. 7.

Załączamy poniżej

 

Pytanie 8

Zamawiający podaje w SIWZ kryterium oceny ofert za gwarancję.

Jednym z elementów kryterium oceny ofert na roboty budowlane jest gwarancja 36 miesięcy do 120 miesięcy, czy zaoferowany okres gwarancji dotyczyć będzie również elementów mechanicznych i elektronicznych pompowni ścieków takich jak: pompy, automatyka sterująca, armatura? Jeśli nie to proszę podać wymagany okres gwarancji na pompy, automatykę oraz armaturę zwrotno- odcinającą.

Ad.8.

Tak. Okres gwarancji dotyczy także wszystkich zamontowanych urządzeń.

 

Pytanie 9

Czy Zamawiający dopuszcza zamianę koparko-spycharki na koparko-ładowarkę w ilości 2 szt.?

Ad.9.

Tak. Zamawiający uzna spełnienie warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym w przypadku dysponowania koparko- ładowarką w ilości 2 szt. przez Wykonawcę.

 

Pytanie 10

Zamieszczony opis techniczny oraz dokumentacja przetargowa, informuje iż dopuszcza się stosowania studni DN1000 betonowych, oraz innych z tworzyw sztucznych. Prosimy o informację, czy w dennicach i kinetach studni betonowych, dla zagwarantowania bezpieczeństwa eksploatacyjnego, wymaga się stosowania wkładek tworzywowych?

Ad. 10.

Należy zastosować studnie betonowe DN 1000 z dennicami i kinetami wyposażonymi we wkładki tworzywowe. Wymaga aby przejścia murowe (tuleje ochronne) były wykonane z PVC-U, PE lub z PP, posiadały sztywność obwodową min. SN12 SDR34 SLW60 oraz nastawne kielichy do podłączeń rur kanalizacyjnych, umożliwiające regulację sferycznie dla średnic DN 160 oraz DN 200 - w każdym kierunku min. 7,5°. Uszczelki muszą być olejoodporne, zintegrowane z kielichem, posiadać wzmocnienie z PP i szczelnością min. 2,5 bara. Wszystko musi być udokumentowane Aprobatą Techniczną ITB.

 

Pytanie 11

Kto ponosi koszty za wykonanie przyłącza kablowego do zasilania elektrycznego pompowni ścieków Ppb 1-7 oraz Pl? Jeżeli Wykonawca to prosimy o uzupełnienie dokumentacji projektowej o stosowny projekt budowlany oraz zamieszczenie warunków przyłączenia do sieci wydanych przez Zakład Energetyczny.

Ad. 11.

Koszty te ponosi Wykonawca.

Poniżej załączamy warunki przyłączenia do sieci elektrycznej. Dokumentacja projektowa jest dostępna na stronie internetowej Zamawiającego

 

Pytanie 12

Czy Inwestor dopuszcza wykonanie korpusów pompowni z betonu wibroprasowanego klasy C35/45, wodoszczelnego W8 i mrozoodpornego F150 – korpus z w/w materiału może być posadowiony w terenie jezdnym o obciążeniu do 40T bez dodatkowych zabezpieczeń, nie wymaga stosowania dodatkowych płyt dociążających i kotwiących?

W projekcie zawarto zapisy ,,pompowanie wyposażyć w ciągły bezprzewodowy monitoring pompowni włączony do istniejącego systemu NET-22 (pakietowa transmisja danych GPRS)”

W ramach zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców/dostawców, sugerujemy:

  1. Dodanie zapisu o konieczności jedynie przygotowania szaf sterowniczych do wpięcia do istniejącego systemu monitoringu i wizualizacji

lub

  1. Dopuszczenie niezależnego/nowego systemu monitoringu i wizualizacji dla nowo budowanych pompowni.

Uzasadnienie :

Wpięcie do istniejącego systemu monitoringu nowych realizowanych pompowni powinno być wyłączone z przetargu, ze względu na zasadę uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie Wykonawców i Producentów zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych; w przeciwnym wypadku oczywiste jest, że najkorzystniejszą ofertą w zakresie dostawy pompowni będzie oferta Firmy, która dostarczyła już Inwestorowi system monitoringu NET-22 i tylko ona może się do niego wpiąć.

W dokumentacji projektowej przedstawiono rozwiązania konkretnego producenta pompowni:

Czy w ramach zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców/ dostawców, Inwestor dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych technicznie, spełniających wymagane parametry obliczeniowe projektowanej kanalizacji sanitarnej (tj. obliczeniowe punkty współpracy pomp z rurociągami tłoczonymi, określone za pomocą wartości wydajności wysokości podnoszenia)?

Ad. 12.

Korpus pompowni należy wykonać zgodnie z dokumentacją przetargową.

Należy zastosować równoważny system kompatybilny i współpracujący z istniejącym systemem monitoringu.

W dokumentacji nie wskazano konkretnego producenta - pompownie należy wykonać zgodnie z dokumentacją.

 

Pytanie 13

W rozdziale 5 pkt. 5.2 SIWZ Zamawiający za spełnienie warunku posiadania wiedzy i doświadczenia uzna udokumentowanie w ciągu ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania a udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonanie min. 1 zamówienia porównywalnego z przedmiotem zamówienia.

Jako zamówienie porównywalne rozumie się wykonanie robót budowlanych polegających na budowie kanalizacji sanitarnej w zakresie nie mniejszym niż 5 km z pompowniami oraz kanalizacją ciśnieniową.

Prosimy o wyjaśnienie czy Zamawiający pod pojęciem ,,kanalizacji ciśnieniowej” rozumie kanalizacje tłoczoną bądź rurociąg tłoczony?

Ad. 13

Tak. Zamawiający pod pojęciem ,,kanalizacji ciśnieniowej” rozumie kanalizację tłoczoną lub rurociąg tłoczony?

 

Pytanie 14

Czy Zamawiający potwierdza, że wymaga 120 miesięcy okresu gwarancji i rękojmi? W robotach budowlanych standardowo okres rękojmi to 60 miesięcy Kodeks Cywilny (art.568 § 1). Wykonawca obawia się, że przedstawienie zabezpieczenia umowy w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej będzie nie możliwe ze względu na tak długi okres gwarancji i rękojmi. Czy Zamawiający skróci ten okres? Prośbę swą motywujemy tym iż zgodnie z art. 148 ustawy Pzp dopuszcza możliwość wnoszenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w gwarancjach ubezpieczeniowych, natomiast sytuacja na rynku firm ubezpieczeniowych ogranicza udzielanie maksymalnej gwarancji i rękojmi do okresu 60 miesięcy.

Ad. 14

Okres gwarancji i rękojmi za wady jest jednym z elementów kryterium oceny ofert. Wykonawca może dowolnie określić okres gwarancji i rękojmi za wady, tak aby spełniać warunek postawiony w SIWZ. Zamawiający wymaga, aby minimalny okres gwarancji i rękojmi za wady wynosił 36 miesięcy, a maksymalny 120 miesięcy.

 

Pytanie 15

Zważywszy na trudności związane z pozyskiwaniem w bankach i towarzystwach ubezpieczeniowych długoletnich gwarancji zabezpieczających należyte wykonanie umowy, zwracamy się z pytaniem, czy Zamawiający dopuszcza możliwość złożenia tytułem zabezpieczenia następujących po sobie nieodwołalnych i bezwarunkowych gwarancji bankowych/gwarancji ubezpieczeniowych z okresem ważności nie krótszym niż 3 lata i z warunkiem złożenia kolejnego zabezpieczenia najpóźniej 60 dni przed upływem terminu ważności poprzedniego zabezpieczenia, tzw. ,,rolowanie” zabezpieczenia? Powyższe rozwiązanie w pełni zabezpiecza ewentualne roszczenia Zamawiającego w pełnym okresie obowiązywania umowy i jednocześnie ułatwia pozyskanie gwarancji zabezpieczającej należyte wykonanie umowy przez Wykonawcę.

Ad. 15.

Nie. Zamawiający nie dopuszcza takiego rozwiązania.

 

Pytanie 16

Ze względu na zamieszczenia przez Zamawiającego w ramach dokumentacji projektowej wyłącznie dwóch map PZT o obniżonej czytelności oraz charakterystyki obiektu, prosimy o udostepnienie pełnej dokumentacji projektowej tj. projektu budowlanego wraz z profilami, schematami oraz warunkami technicznymi przyłączeń, uzgodnieniami, opiniami w celu dokonania analizy przedmiotu zamówienia, głębokości studni, dopasowania włazów studni do terenu, weryfikacji przewiertów itp.

Ad. 16.

Dokumentacja projektowa została zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego w dniu 25.06.2015 r.

Poniżej załączamy warunki techniczne przyłączeń.

 

Pytanie 17

W charakterystyce obiektu pkt. 3.3 widnieje zapis, ze przyłącza sanitarne należy wykonać z rur PVC SN8 a w SIWZ oraz w STWIORB materiał przyłączy sanitarnych określono jako PVC SN12. Prosimy o informacje, którą klasę sztywności obwodowej dla rur PVC dn 160 należy ująć w wycenie.

Ad. 17.

Ma być SN12.

 

Pytanie 18

Prosimy o podanie prawidłowej długości:

-przyłączy dn 160 PVC:

W SIWZ- 1 126,19m; z kosztorysu ofertowego (łącznie w pozycji 108 oraz w pozycji 158)\

1 217,3 m (1 137,9 m + 79,4 m)

- sieci kanalizacji sanitarnej dn 200 PVC:

W SIWZ- 831,4; z kosztorysu ofertowego w pozycji 19: 845,5 m

Ad. 18

Ma być jak w kosztorysie ofertowym.

 

Pytanie 19

Prosimy o weryfikację średnic studni betonowych- w charakterystyce obiektu i kosztorysie ofertowym opisano średnice studni betonowych jako dn 1200, natomiast w STWIORB określono je na dn 1000 oraz wyspecyfikowano rodzaj kinet tj. z wprasowaną wkładką z PP/PE/POLIESTER. Czy kinety studni maja być dobrane również wg w/w opisu STWIORB?

Ad. 19

Należy zastosować studnie betonowe DN 1000 z dennicami i kinetami wyposażonymi we wkładki tworzywowe. Wymaga aby przejścia murowe ( tuleje ochronne ) były wykonane z PVC-U, PE lub z PP, posiadały sztywność obwodową min. SN12 SDR34 SLW60 oraz nastawne kielichy do podłączeń rur kanalizacyjnych, umożliwiające regulację sferycznie dla średnic DN 160 oraz DN 200 - w każdym kierunku min. 7,5°. Uszczelki muszą być olejoodporne, zintegrowane z kielichem, posiadać wzmocnienie z PP i szczelnością min. 2,5 bara. Wszystko musi być udokumentowane Aprobatą Techniczną ITB.

 

Pytanie 20

Pozycja 91 oraz 92 kosztorysu ofertowego dotyczy naprawy połączeń przerwanych rurociągów drenarskich, w STWIORB zamieszczono informacje o naprawie w/w zgodnie z załączonym rysunkiem naprawy w projekcie- brak rysunku w załączonej przez Zamawiającego dokumentacji prosimy o dołączenie brakującego rysunku dot. naprawy istniejącego drenażu.

Ad. 20.

Załączamy poniżej.

 

Pytanie 21

Dział 4.6 kosztorysu ofertowego obejmuje m.in. przewierty dla dróg oraz cieków wodnych. W charakterystyce obiektu widnieje informacja na temat przekroczenia cieków, natomiast STWIORB ppkt. 3.8 informuje o braku przekroczeń kanalizacją sanitarną w/w cieków. W celu weryfikacji informacji prosimy o załączenie brakujących rysunków i informacji dotyczących sposobu, miejsc i ilości przekroczeń dla cieków oraz dróg.

Ad. 21

Załączamy poniżej.

 

Pytanie 22

Pozycje 207-213 kosztorysu ofertowego dotyczące przepompowni sieciowych zawierają odwołania do projektu budowlanego tj. ,,charakterystyka pomp i armatura zgodnie z częścią graficzną PB” Brak projektu budowlanego powoduje niemożność sprawdzenia powyższych. Prosimy o dołączenie brakujących materiałów .

Ad. 22.

Projekt budowlany został zamieszczony na stronie internetowej Zamawiającego w dniu 25.06.2015 r.

 

Pytanie 23

W specyfikacji technicznej pkt. 3.6 napisano, że studnie węzłowe projektowane są o średnicy dn 1000, natomiast w projekcie opisano studnie o średnicy dn 1200. Prosimy o odpowiedź, który zapis jest poprawny?

Ad. 23

Studnie mają być 1000mm

 

Pytanie 24

W projekcie zapisano, ze odtworzenie nawierzchni asfaltowej należy wykonać: warstwa wiążąca 8 cm, warstwa ścieralna 5 cm, natomiast w kosztorysie pkt 31 i 32 oraz 63 i 64 ujęto jedynie po 4 cm tych warstw (brakuje dodatku za grubość powyżej 4 cm), prosimy o wyjaśnienie, czy wykonawca może dowolnie zmieniać podany kosztorys i tabelę zał. 1 – skoro rozliczenie jest kosztorysowane.

Ad. 24.

Warstwa wiążąca ma być 8 cm, a ścieralna 5 cm grubości

 

Pytanie 25

W dokumentacji jest brak dokładnych parametrów przepompowni. Prosimy o zmieszczenie dokładnych wymiarów zbiornika pompowni (rysunki) oraz dokładne parametry pomp.

Ad. 25

Projekt zamieszczono na stronie Zamawiającego w dniu 25.06.2015 r.

Poniżej zamieszczamy warunki przyłączy elektrycznych.

 

Pytanie 26

Prosimy o dołączenie do dokumentacji przetargowej profili projektowanej sieci kanalizacyjnej.

Ad. 26.

Zamieszczono na stronie Zamawiającego w dniu 25.06.2015 r.

 

Pytanie 27

W dokumentacji są sprzeczne zapisy dotyczące typu rur PVC na przyłączach. Prosimy o wyjaśnienie, czy na przyłączach montowane będą rury SN8 czy SN12.

Ad. 27.

Na przyłączach montowane będą rury SN12.

 

Pytanie 28

Prosimy o uzupełnienie dokumentacji przetargowej o dokumentację geotechniczną.

Ad. 28.

Dokumentacja geotechniczna został zamieszczona wraz z dokumentacją projektową na stronie Zamawiającego w dniu 25.06.2015 r.

 

Pytanie 29

Prosimy o informację, czy Zamawiający będzie pobierał opłaty za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych? Jeżeli tak, to prosimy o zamieszczenie na stronie internetowej uchwały Rady Gminy z podanymi wysokościami stawek za zajęcie pasa drogowego.

Ad. 29.

Zamawiający nie będzie pobierał opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych.

 

Pytanie 30

Prosimy o podanie jakie długości sieci kanalizacji sanitarnej przebiegają w drogach gminnych, a jakie w drodze powiatowej.

Ad. 30

Zgodnie z projektem budowlanym zamieszczonym na stronie internetowej Zamawiającego.

 

Pytanie 31

Prosimy o informację w jaki sposób będą rozliczane ewentualne roboty dodatkowe, nie ujęte w dokumentacji projektowej, SIWZ, Specyfikacjach technicznych, projekcie, których nie można przewidzieć na tym etapie postępowania.

Ad. 31

Roboty dodatkowe nie ujęte w SIWZ należy wycenić we własnym zakresie i przedstawić kosztorys ofertowy Zamawiającemu do zaakceptowania. Wycenić na nośnikach cenotwórczych i kosztach jak w kosztorysie ofertowym.

Należy przy tego typu robotach przeprowadzić wizje lokalną.

 

Pytanie 32

Prosimy o informację, po czyjej stronie jest wywóz nieczystości z szamb oraz ich zasypanie.

Ad. 32

Koszty te ponosi Wykonawca robót.

 

Pytanie 33

W celu poprawnej wyceny proszę o zamieszczenie warunków podłączeniowych dla przepompowni ścieków.

Ad. 33

Załączamy poniżej.

 

Pytanie 34

Proszę o jednoznaczną odpowiedź  po czyjej stronie jest wykonanie przyłącza elektrycznego. Jeżeli po stronie Wykonawcy, to proszę uzupełnienie wszystkich dokumentów potrzebnych do prawidłowej wyceny w/w przyłącza.

Ad. 34

Koszty przyłącza elektrycznego ponosi Wykonawca.

Warunki przyłącza elektrycznego zamieszczamy poniżej.

Dokumentacja projektowa jest dostępna na stronie Zamawiającego.

 

Pytanie 35

Czy Zamawiający zamiast studni fi 425 mm dopuści do montażu studnie fi 400 mm, a jeżeli nie to rura trzonowa studni fi 425 mm ma mieć średnicę równą 425 mm zewnętrzną czy wewnętrzną?

Ad. 35

Zamawiający dopuści studnie d400mm, podane średnice dotyczą wymiarów zewnętrznych.

 

Pytanie 36

Czy Zamawiający zamiast rur SN 12 firmy Funke dopuści do zastosowania rury SN 12 innych producentów, które posiadają inną grubość ścianki, lecz te same parametry wytrzymałościowe?

Ad. 36

Pełną specyfikacje charakterystyki studni podano we wcześniejszych wyjaśnieniach.

 

Do pobrania:

Treść odpowiedzi na zapytania

Dokumentacja

Burmistrz Radomyśla Wielkiego

inż. Józef Rybiński

 

 

 

6 lipca 2015