Poniedziałek | 8.00 – 16.00 |
Wtorek | 7.30 – 15.30 |
Środa | 7.30 – 15.30 |
Czwartek | 7.30 – 15.30 |
Piątek | 7.30 – 15.30 |
Burmistrz
Radomyśla Wielkiego
przyjmuje interesantów
w poniedziałki
od 800 do 1600
Przejdź do strony głównej
oficjalny portal internetowy
Punkt Potwierdzający Profil Zaufany
Ochrona danych osobowych - RODO
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminny Portal Mapowy
Gminny kalendarz imprez
Poniedziałek | 8.00 – 16.00 |
Wtorek | 7.30 – 15.30 |
Środa | 7.30 – 15.30 |
Czwartek | 7.30 – 15.30 |
Piątek | 7.30 – 15.30 |
Burmistrz
Radomyśla Wielkiego
przyjmuje interesantów
w poniedziałki
od 800 do 1600
Treść zapytań i wyjaśnienia zapisów treści
specyfikacji istotnych warunków zamówienia
Zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164), zw. dalej ustawą PZP, Zamawiający przekazuje wszystkim Wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu treść pytań i odpowiedzi dotyczących zapisów treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Pytanie 1
Zwracamy się z pytaniem do Zamawiającego, czy przed przystąpieniem do składania ofert przekaże Wykonawcy pełne dane konieczne do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej (np. plik Excel)? Dane te są niezbędne do dokonania oceny możliwości skutecznego przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy na podstawie prawdziwości i pełności otrzymanych informacji od Zamawiającego, w terminie przez niego wymaganym. Każdy Wykonawca jeszcze przed terminem składania ofert potrzebuje następujących danych w odniesieniu do każdego punktu poboru gazu:
- nazwa i adres podmiotu;
- opis punktu poboru;
- adres punktu poboru (miejscowość, ulica. numer lokalu, kod, gmina);
- grupa taryfowa;
- moc umowna;
- planowane roczne zużycie energii;
- numer licznika;
- Operator Systemu Dystrybucyjnego;
- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;
- informacje dotyczące wypowiedzenia umowy;
- numer gazomierza;
- numer ID miejsca odbioru;
- ciśnienie na dystrybucyjnej sieci gazowej;
- minimalna ilość paliwa gazowego niezbędna do zapewnienia bezpieczeństwa ludzi
i wykluczająca uszkodzenie lub zniszczenie obiektów technologicznych.
Odpowiedź
Wszytskie niezbędne dane i dokumenty do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy Zamawiający przekaże wybranemu Wykonawcy w postępowaniu. Dane do dokonania oceny możliwości skutecznego przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy są udostępnione przez Zamawiającego w wersji elektronicznej w pliku Excel.
Pytanie 2
W odniesieniu do § 5 ust. 1 lit. a) i b) Załącznika nr 3 do SIWZ – rekomendujemy modyfikację przedmiotowego postanowienia i zastąpienie w/w postanowień następującymi: „Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia świadczenia usługi kompleksowej zgodnie
z przepisami powszechnie obowiązującego prawa na warunkach określonych w Umowie. Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie Paliwa Gazowego przez OSD, w szczególności w przypadku: wystąpienia ograniczeń w dostawie Paliwa gazowego
w związku z zagrożeniem życia, zdrowia lub mienia; działania siły wyższej, działań lub zaniechań spowodowanych przez Zamawiającego (np. wstrzymania dostarczania Paliwa gazowego w związku z nieuregulowaniem należności przez Zamawiającego lub nielegalnego poboru Paliwa gazowego, awarii urządzeń); wystąpienia planowanych przerw i ograniczeń w dostarczaniu Paliwa gazowego, na czas niezbędny do wykonania prac eksploatacyjnych lub remontowych w sieci, o których Zamawiający został poinformowany; działania zabezpieczeń automatyki, likwidujących przemijające stany awaryjne sieci; wprowadzenia na polecenie OSP lub OSD wstrzymań awaryjnych lub spowodowanych działaniem siły wyższej; wystąpienia Awarii lub Awarii w systemie; planowanych ograniczeń wprowadzonych na podstawie przepisów powszechnie obowiązującego prawa na wypadek niedoboru mocy w krajowym systemie przesyłowym; działań lub zaniechań osób trzecich, za które Sprzedawca lub OSD nie ponoszą odpowiedzialności, w tym działań lub zaniechań Zamawiającego lub osób, za które ponosi on odpowiedzialność; wyłączeń awaryjnych
i jednorazowych przerw wprowadzanych zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
Odpowiedź
Zamawiający wyjaśnia, że załącznik nr 3 do SIWZ zawiera Istotne Postanowienia Umowy, które muszą się znaleźć w umowie, którą przedstawi wybrany w postępowaniu Wykonawca. Większość wnioskowanych przez Wykonawcę zapisów znajduje się w załączniku nr 3 do SIWZ, jednak w innych miejscach, – np. w § 6. Dodatkowo Zamawiający informuje, że część wnioskowanych przez Wykonawcę zapisów stoi w sprzeczności z postanowieniami Taryfy OSD, np. Rozdziału 7 dotyczącego bonifikat na co Zamawiający nie wyraża zgody, aby taką zmianę wprowadzić.
Reasumując Zamawiający dopuszcza wprowadzenie do załącznika nr 3 do SIWZ zapisów do przyszłej umowy jedynie o treści, które zostaną uzgodnione i zaakceptowane przez strony.
Pytanie 3
W odniesieniu do § 8 ust. 2 i 3 Załącznika nr 3 do SIWZ, wnioskujemy o wykreślenie zapisów, gdyż rozliczenia powinny odbywać się zgodnie z okresami rozliczeniowymi stosowanymi przez OSD działającego na danym terenie i zatwierdzonymi w Taryfie OSD. Ponadto są one zależne od grupy taryfowej a sprzedawca wystawia faktury w oparciu o dane otrzymane od Operatora Systemu Dystrybucyjnego poprzez przeznaczone do tego celu systemy informatyczne. OSD udostępnia dane pomiarowe zgodnie z Prawem energetycznym, aktami wykonawczymi, IRIESD i Taryfą. W związku z powyższym Wykonawca nie może się zobowiązać do dokonania całkowitego rozliczenia do 31.12.2018r.
Odpowiedź
Zamawiający pozostawia zapisy bez dokonywania modyfikacji w tym zakresie i jednocześnie wyjaśnia, że nie wskazał aby rozliczenie dokonać „do dnia” 31.12.2018, lecz aby to rozliczenie było „na dzień” 31.12.2018. Zamawiający jest świadom faktu, że rozliczenie końcowe nastąpi dopiero po otrzymaniu danych pomiarowo-rozliczeniowych od OSD
i dopiero po dacie 31.12.2018 Wykonawca będzie mógł dokonać rzeczywistego rozliczenia „na dzień” 31.12.2018.
Pytanie 4
W § 8 ust. 9 wymagają Państwo, aby należności wynikające z faktur VAT były płatne
„w terminie do …… dni od daty jej otrzymania”. Informujemy, iż powyższy zapis będzie oznaczał konieczność wysyłania faktur za zwrotnym potwierdzeniem odbioru w celu dokładnego ustalenia terminu płatności i określenia, czy zasadnym jest naliczanie odsetek za jego niedotrzymanie. To z kolei negatywnie wpłynie na kalkulację cenową oferty. W związku z powyższym proponujemy zmianę powyższego zapisu na sformułowanie: „Należności wynikające z faktur VAT są płatne w terminie ……….. dni od daty wystawienia tych faktur.”
Odpowiedź
Zapisy Istotnych Postanowień Umowy pozostają bez dokonywania modyfikacji w tym zakresie. Jednocześnie Zamawiający przypomina Wykonawcom, że termin płatności stanowi jedno z kryterium oceny ofert.
Pytanie 5
Wyjaśniamy, iż praktyka obrotu gospodarczego poparta orzecznictwem sądów potwierdza słuszność stanowiska wierzyciela, iż wykonanie zobowiązania następuje z chwilą wpływu środków na rachunek wierzyciela, tj. wtedy, gdy może on swobodnie dysponować środkami pieniężnymi, a nie z chwilą obciążenia rachunku odbiorcy. W związku z powyższym prosimy o zmianę zapisów § 8 ust. 9 odpowiednio z: „Dniem spełnienia świadczenia jest dzień obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego” na: „Strony określają, że terminem spełnienia świadczenia jest dzień wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy Wykonawcy”.
Odpowiedź
Zapisy Istotnych Postanowień Umowy pozostają bez dokonywania modyfikacji w tym zakresie.
Pytanie 6
W załączniku nr 3 do SIWZ § 9 wnioskujemy, aby zmienić dostosowując treść do zmienionych przepisów prawa energetycznego Art. 6b ust. 2, wykreślić treść ust. 1 i wpisać w nowym brzmieniu „Wykonawcy przysługuje prawo do złożenia do OSD wniosku o wstrzymanie dostarczania energii w przypadku gdy Zamawiający zwleka z zapłatą za pobraną energię, co najmniej przez okres 30 dni po upływie terminu płatności”.
Odpowiedź
Zapisy Istotnych Postanowień Umowy pozostają bez dokonywania modyfikacji w tym zakresie. Zgodnie z Art. 6b ust. 3 prawa energetycznego „Przedsiębiorstwo energetyczne, któremu odbiorca zwleka z zapłatą za świadczone usługi lub za pobrane paliwo gazowe lub energię, powiadamia na piśmie odbiorcę paliw gazowych, energii elektrycznej lub ciepła
w gospodarstwie domowym o zamiarze wstrzymania dostarczania paliw gazowych, energii elektrycznej lub ciepła, jeżeli odbiorca ten nie ureguluje zaległych i bieżących należności
w okresie 14 dni od dnia otrzymania tego powiadomienia”.
Wykonawcy są zobowiązani uwzględnić udzielone odpowiedzi na pytania podczas sporządzania i składaniu oferty.
Burmistrz Radomyśla Wielkiego
inż. Józef Rybiński