Poniedziałek | 8.00 – 16.00 |
Wtorek | 7.30 – 15.30 |
Środa | 7.30 – 15.30 |
Czwartek | 7.30 – 15.30 |
Piątek | 7.30 – 15.30 |
Burmistrz
Radomyśla Wielkiego
przyjmuje interesantów
w poniedziałki
od 800 do 1600
Przejdź do strony głównej
oficjalny portal internetowy
Punkt Potwierdzający Profil Zaufany
Ochrona danych osobowych - RODO
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminny Portal Mapowy
Gminny kalendarz imprez
Poniedziałek | 8.00 – 16.00 |
Wtorek | 7.30 – 15.30 |
Środa | 7.30 – 15.30 |
Czwartek | 7.30 – 15.30 |
Piątek | 7.30 – 15.30 |
Burmistrz
Radomyśla Wielkiego
przyjmuje interesantów
w poniedziałki
od 800 do 1600
Burmistrz - Agnieszka Machnik
1. Burmistrz jako kierownik urzędu wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
2. Do wyłącznej kompetencji burmistrza należy:
1) kierowanie bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz;
2) składanie oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem i udzielanie upoważnień w tym zakresie;
3) projektowanie i realizacja strategii rozwoju gminy;
4) określanie polityki kadrowej i płacowej;
5) zatwierdzanie zakresu czynności i odpowiedzialności pracowników oraz ocena kadry kierowniczej urzędu;
6) udzielanie pełnomocnictw procesowych;
7) wykonywanie uchwał rady oraz przedkładanie na sesję sprawozdań z ich wykonania;
8) prowadzenie gospodarki finansowej gminy;
9) pełnienie funkcji szefa obrony cywilnej gminy i nadzór nad wykonywaniem zadań związanych z obronnością;
10) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla burmistrza przepisami prawa, regulaminem oraz uchwałami rady.
3. Burmistrz wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.
4. Pod nieobecność burmistrza decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej wydaje zastępca burmistrza.
5. Burmistrz może upoważnić innych pracowników urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych, o których mowa w ust.1.
6. Do osobistej aprobaty i podpisu zastrzeżone są w szczególności sprawy:
1) organizacji wykonania zadań wynikających z przepisów ustaw, rozporządzeń, uchwał, zarządzeń Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów oraz uchwał rady gminy i zarządzeń Burmistrza;
2) akceptowanie do wniesienia pod obrady rady miejskiej sprawozdań, informacji i innych materiałów w sprawach wynikających z planu pracy rady;
3) ustalanie kierunków realizacji zadań wynikających z realizacji budżetu i zadań rzeczowych;
4) udzielanie pracownikom wytycznych o kierunkach działania;
5) zatwierdzanie planów kontroli i zaleceń pokontrolnych;
6) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz składanie radzie miejskiej informacji o sposobie załatwienia tych wniosków,
7) korespondencja do posłów i senatorów;
8) podpisywanie korespondencji kierowanej do:
a) organów władzy publicznej centralnych i wojewódzkich w sprawach należących do kompetencji Burmistrza;
b) przewodniczącego rady miejskiej,
c) władz kościelnych,
d) kierownictw instytucji politycznych i związkowych;
9) odpowiedzi na wystąpienia prokuratury, Najwyższej Izby Kontroli i Rzecznika Praw Obywatelskich;
10) podpisywanie odpowiedzi na skargi na sekretarza, skarbnika i pozostałych pracowników urzędu, i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
11) gospodarowanie etatami i funduszem płac w urzędzie;
12) dysponowanie funduszem nagród dla pracowników urzędu oraz funduszem socjalnym i mieszkaniowym;
13) akceptowanie programów poprawy sytuacji finansowej gminnych jednostek organizacyjnych rozliczających się z budżetem gminy, których fundusz własny w obrocie wyniósł na koniec roku poniżej ustalonej wielkości przeciętnego rocznego stanu zapasów bieżących;
14) przyznawanie premii dla dyrektorów i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
15) sprawy wynikające ze stanowiska burmistrza jako szefa obrony cywilnej;
16)przygotowywanie wniosków o tworzenie, zmiany, przekształcenia i likwidację gminnych jednostek organizacyjnych;
17) rozpatrywanie projektów zarządzeń i decyzji kierowników jednostek nie pod porządkowych radzie miejskiej, mających istotne znaczenie dla rozwoju gminy oraz zaspokajania potrzeb bytowych i socjalno-kulturalnych mieszkańców;
18) powołania, awansowania, nagradzania, odznaczania, karania, odwoływania i zwalniania oraz opiniowania pracy pracowników;
19) przyznawania ryczałtów samochodowych na przejazdy po terenie gminy w celach służbowych;
20) wnioski dotyczące zmian w podziale administracyjnym gminy;
21) akceptowanie wniosków o nadawanie medali "Za długoletnie pożycie małżeńskie”;
22) powoływanie i odwoływanie Gminnego Komendanta Ochotniczych Straży Pożarny.
Zastępca Burmistrza - Zdzisław Lasota
Wykonując wyznaczone przez burmistrza zadania, zastępca burmistrza zapewnia w powierzonych mu sprawach rozwiązywanie problemów wynikających z zadań gminy i kieruje działalnością referatów oraz innych jednostek organizacyjnych urzędu realizujących te zadania.
Do zakresu zadań zastępcy burmistrza należą w szczególności sprawy związane z;
1) remontami dróg gminnych;
2) ochroną środowiska;
3) gospodarką komunalną;
4) kulturą fizyczną i sportem;
5) promocją gminy.
Skarbnik
1. Skarbnik zapewnia prawidłowe wykonywanie zadań urzędu w zakresie spraw finansowych, sprawując kierownictwo, kontrolę i nadzór nad działalnością referatu oraz innych jednostek organizacyjnych realizujących te zadania.
2. Do zadań skarbnika należy w szczególności:
1) przygotowanie projektu budżetu oraz bieżący nadzór nad jego wykonaniem przez gminne jednostki organizacyjne;
2) nadzorowanie wykonania obowiązków w zakresie prowadzenia rachunkowości i obsługi księgowej budżetu;
3) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
4) dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
5) dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności sporządzonych dokumentów dot. operacji gospodarczych i finansowych;
6) kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych; nadzorowanie sporządzania sprawozdawczości budżetowej;
7) przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen i bieżących informacji o sytuacji finansowej gminy;
8) opiniowanie projektów uchwał rady wywołujących skutki finansowe dla gminy;
9) wykonywanie zadań kierownika referatu finansowego i podatków,
10) wykonywanie innych zadań na polecenie burmistrza lub zastępcy burmistrza.
Sekretarz - Maria Należna
1. Sekretarz w zakresie ustalonym przez burmistrza organizuje pracę urzędu, zapewnia jego sprawne funkcjonowanie i odpowiednie warunki działania.
2. Do zadań sekretarza należy w szczególności:
1) przygotowywanie projektów oraz zmian regulaminów i innych aktów wewnętrznych w zakresie organizacji urzędu;
2) nadzór nad poprawnością projektów przygotowanych pism, decyzji oraz projektów aktów prawnych burmistrza i rady;
3) usprawnianie pracy urzędu i nadzór nad doskonaleniem kadr;
4) kontrola dyscypliny pracy;
5) kontrola gospodarowania mieniem na terenie urzędu;
6) nadzór nad bezpieczeństwem, higieną i ochroną przeciwpożarową w urzędzie;
7) nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej i terminowego załatwiania interpelacji, skarg i wniosków;
8) organizacja i koordynowanie spraw związanych z wyborami i referendami;
9) sprawowanie kontroli wewnętrznej w zakresie spraw powierzonych przez burmistrza;
10) wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników urzędu bezpośrednio podległych;
11) pełnienie funkcji kierownika urzędu w razie nieobecności burmistrza i zastępcy burmistrza;
12) wykonywanie innych zadań na polecenie burmistrza lub zastępcy burmistrza.