Poniedziałek | 8.00 – 16.00 |
Wtorek | 7.30 – 15.30 |
Środa | 7.30 – 15.30 |
Czwartek | 7.30 – 15.30 |
Piątek | 7.30 – 15.30 |
Burmistrz
Radomyśla Wielkiego
przyjmuje interesantów
w poniedziałki
od 800 do 1600
Przejdź do strony głównej
oficjalny portal internetowy
Tarcza antykryzysowa
Odnawialne źródła energii
Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych
Fundusz Dróg Samorządowych
Punkt Potwierdzający Profil Zaufany
Ochrona danych osobowych - RODO
Biuletyn Informacji Publicznej
Poniedziałek | 8.00 – 16.00 |
Wtorek | 7.30 – 15.30 |
Środa | 7.30 – 15.30 |
Czwartek | 7.30 – 15.30 |
Piątek | 7.30 – 15.30 |
Burmistrz
Radomyśla Wielkiego
przyjmuje interesantów
w poniedziałki
od 800 do 1600
Urząd Miejski w Radomyślu Wielkim
Rynek 32
39-310 Radomyśl Wielki
NIP 872-10-16-900
tel. 014 68 19 121-123
fax 014 6819 123
sekretariat@radomyslwielki.pl
Adres ESP na ePUAP:
/hssf30b12n/skrytka
rachunek bankowy:
87947900092001000001690004
Gmina Radomyśl Wielki
NIP: 817-19-54-408
REGON: 851661228
Rynek 32
39-310 Radomyśl Wielki
Burmistrz - Józef Rybiński
1. Burmistrz jako kierownik urzędu wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
2. Do wyłącznej kompetencji burmistrza należy:
1) kierowanie bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz;
2) składanie oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem i udzielanie upoważnień w tym zakresie;
3) projektowanie i realizacja strategii rozwoju gminy;
4) określanie polityki kadrowej i płacowej;
5) zatwierdzanie zakresu czynności i odpowiedzialności pracowników oraz ocena kadry kierowniczej urzędu;
6) udzielanie pełnomocnictw procesowych;
7) wykonywanie uchwał rady oraz przedkładanie na sesję sprawozdań z ich wykonania;
8) prowadzenie gospodarki finansowej gminy;
9) pełnienie funkcji szefa obrony cywilnej gminy i nadzór nad wykonywaniem zadań związanych z obronnością;
10) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla burmistrza przepisami prawa, regulaminem oraz uchwałami rady.
3. Burmistrz wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.
4. Pod nieobecność burmistrza decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej wydaje zastępca burmistrza.
5. Burmistrz może upoważnić innych pracowników urzędu do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych, o których mowa w ust.1.
6. Do osobistej aprobaty i podpisu zastrzeżone są w szczególności sprawy:
1) organizacji wykonania zadań wynikających z przepisów ustaw, rozporządzeń, uchwał, zarządzeń Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów oraz uchwał rady gminy i zarządzeń Burmistrza;
2) akceptowanie do wniesienia pod obrady rady miejskiej sprawozdań, informacji i innych materiałów w sprawach wynikających z planu pracy rady;
3) ustalanie kierunków realizacji zadań wynikających z realizacji budżetu i zadań rzeczowych;
4) udzielanie pracownikom wytycznych o kierunkach działania;
5) zatwierdzanie planów kontroli i zaleceń pokontrolnych;
6) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz składanie radzie miejskiej informacji o sposobie załatwienia tych wniosków,
7) korespondencja do posłów i senatorów;
8) podpisywanie korespondencji kierowanej do:
a) organów władzy publicznej centralnych i wojewódzkich w sprawach należących do kompetencji Burmistrza;
b) przewodniczącego rady miejskiej,
c) władz kościelnych,
d) kierownictw instytucji politycznych i związkowych;
9) odpowiedzi na wystąpienia prokuratury, Najwyższej Izby Kontroli i Rzecznika Praw Obywatelskich;
10) podpisywanie odpowiedzi na skargi na sekretarza, skarbnika i pozostałych pracowników urzędu, i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
11) gospodarowanie etatami i funduszem płac w urzędzie;
12) dysponowanie funduszem nagród dla pracowników urzędu oraz funduszem socjalnym i mieszkaniowym;
13) akceptowanie programów poprawy sytuacji finansowej gminnych jednostek organizacyjnych rozliczających się z budżetem gminy, których fundusz własny w obrocie wyniósł na koniec roku poniżej ustalonej wielkości przeciętnego rocznego stanu zapasów bieżących;
14) przyznawanie premii dla dyrektorów i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
15) sprawy wynikające ze stanowiska burmistrza jako szefa obrony cywilnej;
16)przygotowywanie wniosków o tworzenie, zmiany, przekształcenia i likwidację gminnych jednostek organizacyjnych;
17) rozpatrywanie projektów zarządzeń i decyzji kierowników jednostek nie pod porządkowych radzie miejskiej, mających istotne znaczenie dla rozwoju gminy oraz zaspokajania potrzeb bytowych i socjalno-kulturalnych mieszkańców;
18) powołania, awansowania, nagradzania, odznaczania, karania, odwoływania i zwalniania oraz opiniowania pracy pracowników;
19) przyznawania ryczałtów samochodowych na przejazdy po terenie gminy w celach służbowych;
20) wnioski dotyczące zmian w podziale administracyjnym gminy;
21) akceptowanie wniosków o nadawanie medali "Za długoletnie pożycie małżeńskie”;
22) powoływanie i odwoływanie Gminnego Komendanta Ochotniczych Straży Pożarny.
Zastępca Burmistrza - Jarosław Godek
Wykonując wyznaczone przez burmistrza zadania, zastępca burmistrza zapewnia w powierzonych mu sprawach rozwiązywanie problemów wynikających z zadań gminy i kieruje działalnością referatów oraz innych jednostek organizacyjnych urzędu realizujących te zadania.
Do zakresu zadań zastępcy burmistrza należą w szczególności sprawy związane z;
1) remontami dróg gminnych;
2) ochroną środowiska;
3) gospodarką komunalną;
4) kulturą fizyczną i sportem;
5) promocją gminy.
Skarbnik - Leszek Jagoda
1. Skarbnik przy pomocy Zastępcy Skarbnika zapewnia prawidłowe wykonywanie zadań urzędu w zakresie spraw finansowych, sprawując kierownictwo, kontrolę i nadzór nad działalnością referatu oraz innych jednostek organizacyjnych realizujących te zadania.
2. Do zadań skarbnika należy w szczególności:
1) przygotowanie projektu budżetu oraz bieżący nadzór nad jego wykonaniem przez gminne jednostki organizacyjne;
2) nadzorowanie wykonania obowiązków w zakresie prowadzenia rachunkowości i obsługi księgowej budżetu;
3) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
4) dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
5) dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności sporządzonych dokumentów dot. operacji gospodarczych i finansowych;
6) kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych; nadzorowanie sporządzania sprawozdawczości budżetowej;
7) przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen i bieżących informacji o sytuacji finansowej gminy;
8) opiniowanie projektów uchwał rady wywołujących skutki finansowe dla gminy;
9) wykonywanie zadań kierownika referatu finansowego i podatków,
10) wykonywanie innych zadań na polecenie burmistrza lub zastępcy burmistrza.
Sekretarz - Maria Należna
1. Sekretarz w zakresie ustalonym przez burmistrza organizuje pracę urzędu, zapewnia jego sprawne funkcjonowanie i odpowiednie warunki działania.
2. Do zadań sekretarza należy w szczególności:
1) przygotowywanie projektów oraz zmian regulaminów i innych aktów wewnętrznych w zakresie organizacji urzędu;
2) nadzór nad poprawnością projektów przygotowanych pism, decyzji oraz projektów aktów prawnych burmistrza i rady;
3) usprawnianie pracy urzędu i nadzór nad doskonaleniem kadr;
4) kontrola dyscypliny pracy;
5) kontrola gospodarowania mieniem na terenie urzędu;
6) nadzór nad bezpieczeństwem, higieną i ochroną przeciwpożarową w urzędzie;
7) nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej i terminowego załatwiania interpelacji, skarg i wniosków;
8) organizacja i koordynowanie spraw związanych z wyborami i referendami;
9) sprawowanie kontroli wewnętrznej w zakresie spraw powierzonych przez burmistrza;
10) wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników urzędu bezpośrednio podległych;
11) pełnienie funkcji kierownika urzędu w razie nieobecności burmistrza i zastępcy burmistrza;
12) wykonywanie innych zadań na polecenie burmistrza lub zastępcy burmistrza.