Poniedziałek | 8.00 – 16.00 |
Wtorek | 7.30 – 15.30 |
Środa | 7.30 – 15.30 |
Czwartek | 7.30 – 15.30 |
Piątek | 7.30 – 15.30 |
Burmistrz
Radomyśla Wielkiego
przyjmuje interesantów
w poniedziałki
od 800 do 1600
Przejdź do strony głównej
oficjalny portal internetowy
Punkt Potwierdzający Profil Zaufany
Ochrona danych osobowych - RODO
Biuletyn Informacji Publicznej
Gminny Portal Mapowy
Gminny kalendarz imprez
Poniedziałek | 8.00 – 16.00 |
Wtorek | 7.30 – 15.30 |
Środa | 7.30 – 15.30 |
Czwartek | 7.30 – 15.30 |
Piątek | 7.30 – 15.30 |
Burmistrz
Radomyśla Wielkiego
przyjmuje interesantów
w poniedziałki
od 800 do 1600
Stosownie do art. 6 ust. 3 i 6 ustawy z dn. 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (j.t. Dz.U. z 2022r. poz. 1452 z późn. zm.), osoby fizyczne obowiązane są złożyć właściwemu organowi podatkowemu informacje o nieruchomościach i obiektach budowlanych sporządzone na formularzu wg ustalonego wzoru, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości lub od dnia zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania.
Obowiązek składania informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych, o którym mowa w ust. 6 , dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień na mocy przepisów niniejszej ustawy.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (j.t. Dz.U. z 2022r. poz. 1452 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 29 sierpień 1997r. Ordynacja podatkowa (j.t. Dz.U. z 2021r. poz. 1540 z późn. zm.)
Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Podatków i Opłat
Osoby odpowiedzialne:
Inspektor Renata Błach, Inspektor Iwona Pietrzykowska, Inspektor Dorota Wolak
I piętro, pok. Nr 17, tel. (014) 68 08 900
godz. pracy: pon. 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7.30 - 15.30
Wymagane dokumenty:
Wypełniony formularz: IN-1 - informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz odpowiednio załączniki ZIN-1, ZIN-2, ZIN-3
Formularze informacji dostępne są na stronie Portalu Podatkowego: https://www.podatki.gov.pl/podatki-i-oplaty-lokalne/formularze/
Opłaty:
Nie pobiera się.
Czas załatwienia sprawy:
Do 1 miesiąca. Odbiór decyzji może nastąpić osobiście lub za pośrednictwem poczty.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem tutejszego organu podatkowego w terminie 14 dni od doręczenia decyzji.
Dodatkowe informacje:
O wszelkich zmianach dotyczących powierzchni, sposobu użytkowania, adresu zamieszkania, zmiany właściciela, podatnik zobowiązany jest zawiadomić tutejszy organ podatkowy w terminie 14 dni od daty powstania zmiany.
Od 1 lipca 2019 roku
Od 1 lipca 2019 r. obowiązują jednolite wzory deklaracji i informacji na podatki lokalne: podatek od nieruchomości, podatek rolny i podatek leśny. Formularze deklaracji i informacji dostępne są na stronie Portalu Podatkowego: https://www.podatki.gov.pl/podatki-i-oplaty-lokalne/formularze/
Od 1 stycznia 2016 roku
Stosownie do art. 6 ust. 3 i 6 ustawy z dn. 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (j.t. Dz.U. z 2015, poz. 849 z póź.zm.), osoby fizyczne obowiązane są złożyć właściwemu organowi podatkowemu informacje o nieruchomościach i obiektach budowlanych sporządzone na formularzu wg ustalonego wzoru, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości lub od dnia zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość opodatkowania.
Obowiązek składania informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych, o którym mowa w ust. 6 , dotyczy również podatników korzystających ze zwolnień na mocy przepisów niniejszej ustawy.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 12.I.1991r. o podatkach i opłatach lokalnych (j.t. Dz.U. z 2015r. poz. 849 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 29.VIII.1997r. Ordynacja podatkowa (j.t. Dz.U. z 2015r. poz. 613 ze zm.)
Miejsce załatwienia sprawy:
Referat Finansowy i Podatków,
I piętro, pok. Nr 17, tel. (014) 68 08 900
godz. pracy: pon. 8.00 - 16.00, wtorek - piątek 7.30 - 15.30
Wymagane dokumenty:
Wypełniony formularz: IN-1 - informacja o nieruchomościach i obiektach budowlanych (IN-1 PDF) (IN-1 DOC)
Opłaty: Nie pobiera się.
Czas załatwienia sprawy:
Do 1 miesiąca. Odbiór decyzji może nastąpić osobiście lub za pośrednictwem poczty.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu za pośrednictwem tutejszego organu podatkowego w terminie 14 dni od doręczenia decyzji.
Dodatkowe informacje:
O wszelkich zmianach dotyczących powierzchni, sposobu użytkowania, adresu zamieszkania, zmiany właściciela, podatnik zobowiązany jest zawiadomić tutejszy organ podatkowy w terminie 14 dni od daty powstania zmiany.